USA

veronikapaaventyr.blogg.se

Usa

Ankomsten

Väl på flygplatsen i Denver kom en man fram till mig; Veronika? I’m Mark! Welcome! Och kramade om mig. Flyget hade landat tidigare än beräknat så min värdmamma hade inte kommit än. Allt kändes bra, jag var inte minsta nervös eller något liknande, nej allt kändes bara bra. Efter att vi hämtat bagaget gick vi ner till en väg, där mötte Pam upp oss med bilen. Hon kom ut och kramade om mig. Vi hoppade alla tre in i bilen för att åka HEM.

Denver är jättefint! På vägen hem stannade vi på ett snabbmatsställe för att ta en hamburgare till kvällsmat, ja mycket snabbmat kommer det nog att bli. När vi kom fram till området jag kommer att bo i, Littleton, förstod jag att det inte alls var Sverige, mitt sköna gröna Sverige som bara är för bra ibland, nej utan detta var något helt annorlunda, något man sett på film. Husen var så snygga, allihop. Jag bara väntade på att de skulle köra förbi dem och komma till ett skruttigt fult hus där jag skulle bo, men nej, inte alls. De bodde i ett underbart vackert hus. När vi kom framme till huset var det fullt med grannar ute och lekte med en anka, chuck the duck, min värdfamiljs anka. Det var mina grannar. Jag hälsade på dem allihop (mamman, pappan, två killar och två små tjejer) och de var alla så vänliga. Vi gick in i huset oh herre min gud var coolt det var, väldigt amerikanskt med de stora rummen och högt i tak vid ingången och ett riktigt häftigt kök. Det kändes som man var med i OC. Bottenvåningen var full med stora och små ”leksaker”. Där fanns ett pingisbord, biljardbord, air hockey bord, Wii spel och ett hemmabio system. Jag fick ta Wendys rum, eftersom hon är på college. Det ser helt annorlunda ut från mitt rum, mycket mera ”barnsligt” med gossedjur fast hon är mycket äldre än mig. Men jag har en walk in closet och en egen toalett på rummet vilket känns riktigt bra. Klockan i Sverige var ungefär åtta på morgonen när jag gick och la mig, hela resan tog alltså 24 timmar. En lång dag.

SISTA INLÄGGET FRÅN SVERIGE

Har varit och fikat med Sarah&Linda idag. Supergulliga tjejer! Kommer sakna er massvis!
Nu börjar det bli dags! Imorgon åker jag till stockholm och på torsdag blir det flygresa till USA för hela slanten! Har massa saker kvar att göra känss det som, men det fixar jag snart..eller imrogon.. eller jaa, ska bara packa lite till! Har massa kvar att packa! Vinterjackan, skor och massa andra prylar. Slut på det goda! Nu sticker jag till USA!!

YEAR ONE

Är precis hemkommen från bion, year one, som var helt klockren! Innan bion åt jag pizza med sarah issa & simon, sen när vi skulle se filmen kom rasmus också, härlig kille det där haha!

Kommer sakna er något otroligt mycket!! Dig isbella, du är så UNDERBAR! Och dig min klasskamrat forever sarah, Love you! Ni är det bästa för mig <3

STILL IN SWEDEN

Jaha då va det måndag igen! Nae, känns inte riktigt så för mig! Känns mer som; SISTA MÅNDAGEN, PANIIIK!! Igår var jag hemma hos min gammla granne Matilda för sista gången. Det kändes kul att träffa henne igen! Och idag ska jag packa packa packa och sedan gå på bio med Sarah, Simon och Issa. Det blir sista gången jag träffar dom med! Känns helt sjukt!

Fick ett mejl från min värdfamiljs pappa där det i slutet stog; We look forwar seeing you next week!! Herremingud! Nästa vecka! inte hade jag ränkat med att träffa dom förns om ett år ungefär!! Och kanske inte ens då heller! De verkar i alla fall jätte trevliga så jag kommer nog trivas!

LÖRDAG

Gårdagen vart lyckad! Haha inte för ebba, men för alla andra som t.ex. jag och issa, vi hade det skitkul. Idag ska jag träffa Sara igen. Det känns så konstigt för alla jag träffar, träffar jag för sista gången nu. På onsdag bär det av till stockholm, där vi övernattar på hotell, och sen på torsdag, då åker jag till USA.
Elenoredagen.

PARTYFREDAG

Idag är det partydagen fredag och jag ska hem till Ebba. Hon ställer till fest för att jag sticker!! Så snällt. Nu ska jag bara fixa mig ilite och sen hoppa på cykeln och möta upp Issa.

TORSDAG

Efter en låg natt av tältande har jag sjukt ont i kroppen, blåmärken myggbett & allt !! Idag har vi haft gäster, och nu ikväll ska jag dra till Sandviken och ha det mysigt med Sarah&Issa.

Om en vecka, nästa torsdag ,så åker jag till USA!! COLORADO!!

TÄLTA

Tälta är inget för mig! Åkte till sjön med Sarah Wille & Martin, badade lite, vi grillade och hade det mysigt!

SARA

Idag har jag varit ute med sara i blåbärskogen. Man kunde verkligen se om vi hade plockat blåbären, eller om vi hade stoppat dom i munnen, haha, speciellt på sara. Efter det gick vi till lillsjön, och nae vi tog inte ett dopp. Man är ju inte så badsugen nu när solen inte tittar fram så mycket.

Nu ska jag iväg och TÄLTA! HAHA, vad är det?
Klart jag vet vad det är, men jag börjar verligen tappa mina skogsmulle skills! Kom inte ens ihåg vad ett barr va!

FAMILJEMIDDAG

Igår kväll va det familjemiddag hemma hos Sara. Haha, hennes familj är super skön, och hon är underbar!

MARKNAD

Igår var jag och Linda och shoppade igen, fast på marknad denna gången. Hittade inte något alls, men Linda fyndade hon.